Поиск по этому блогу

Общее·количество·просмотров·страницы

четверг, 21 апреля 2011 г.

3 234 de kilometri intre fotbal si rusine

Miercuri am vazut 3 meciuri. Mai exact 2 si 1 repriza. Toate de Cupa. Ele parca s-au desfasurat in crescendo. Ma bucura faptul, ca totul a fost in crestere. Pe la 2 noaptea m-am intrebat, care este distanta dintre fotbal si rusine. Cu acest gind am mers la culcare, iar azi am deschis Google si am aflat - 3234 de kilometri. Cu masina faci 1 zi si 9 ore. Aproximativ. Noi, probabil, o sa-l parcurgem ani de zile.

 
Pentru, ca este inadmisibil sa joci un meci in halul, in care s-a jucat la Chisinau. Un meci, de la care depinde, pui in vitrina un trofeu si scrii o noua fila in istoria clubului ori nu. Pentru jucatorii mari, un trofeu inseamna mult. Enorm.  Inseamna sa iesi in teren, sa uiti de toate (urmatoarele meciuri, meciurile, care au mai fost si alte lucruri), sa te sacrifici. Numai asa vine lumea la fotbal. Si asta n-are nimic cu marchetingul (desi face parte din strategia fiecarui club, care vrea sa aiba suporteri). Are doar cu bunul simt.
Eu mi-am imaginat cum intra Pep Guardiola la vestiare inainte de meci si spune: "Azi o lasati mai moale, ca i-am batut 5-0. Ne odihnim, iar in Champions League ii batem". Sau intra Marele Jose Mourinho la cabine, pune picior peste picior si arunca: "Am demonstrat simbata ca-i putem bate si in 10. Vine semifinala din Champions League si ne lamurim. Nu mai fortati, lasati-i sa cistige". Doamne, ce aberatii am mai scris.
Ca sa urle un stadion de 80 de mii, sa-ti cinte ode, sa cheltuie banii proprii nu tre sa le povestesti oamenilor strategii de felul "pentru a readuce oamenii in tribune tre sa.....bla, bla, bla". Tre sa fii corect cu tine insusi, cu spectatorii, care, inca, mai au tupeul sa vina la stadion pentru 40 de lei. Un presedinte de club nu-si face imagine la conferinta de presa. Un presedinte de club isi face imagine prin echipa sa!!! Asta e fata lui!
In fine. E timpul sa mai avem si demnitate, daca vrem sa ajungem sa fim profesionisti in toate. Inclusiv si la fotbal. Urmeaza alte 2 epizoade din serialul Barcelona - Real. In primele 2 Real a fost mai bun.

P.S. O galerie foto de la marele meci este aici

6 комментариев:

Garaba Veaceslav комментирует...

Ca sa aduci oamenii la fodbal,tre' sa aduci fodbalisti de valuare.Ca sa aduci fodbalisti de valoare tre' sa aiba si sens.Dar cind campionatul e mai usor si mai ieftin de cistigat cumparind arbitrii...TRE'SA AI MARE SPIRIT DE FAIR PLAY CA SA FACI FODBAL NORMAL,numai ca in acest caz tre'sa te dezici din start de gindul care te duce la trofee,deci mai e nevoie si de un mare spirit de sacrificiu.E greu,e foarte greu...

MIroslav Primovici комментирует...

greu, dar posibil!!!

Garaba Veaceslav комментирует...

Posibil doar pentru acei pentru care fodbalul nu e un bussines,doar pentru acei care fac fodbal din placere,doar pentru cei pe care-i infoae banii si nu mai stiu ce sa faca cu ei.Doar in asa caz sint de acord.

MIroslav Primovici комментирует...

posibil si pentru cei, pentru care fotbalul e o afacere. Doar ca in Moldova ne-am deprins, ca afacerile sa fie murdare. Mai intai trebuie sa schimbam mentalitatea. Este imposibil sa ajungi in Europa traind cu mentalitatea evului mediu....

Garaba Veaceslav комментирует...

Cu schimbarea mentalitatii e o camult prea anevoioasa.Eu stui una:"Nu se fura(sau se fura mai utin) acolo unde se pazeste foarte bine."

MIroslav Primovici комментирует...

Schimbarea nentalitatii, la fel ca si a societatii, incepe de la fiecare persoana in parte...